15 SEO Tips 2019 – De 15 belangrijkste SEO tips voor 2019

15 SEO Tips 2019

Delen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Waar komt uw websiteverkeer vandaan?

 

Als u afhankelijk bent van mensen om u te vinden via een zoekmachine zoals Google, moet zoekmachineoptimalisatie (SEO) bovenaan uw prioriteitenlijst staan.

U kunt geen leads voor uw bedrijf genereren als niemand u kan vinden.

Wist u dat 93% van de ervaringen op internet beginnen met een zoekmachine?

Wat gebeurt er nadat iemand een zoekopdracht heeft uitgevoerd?

Het beste resultaat op Google heeft een kans van 33% om te worden aangeklikt. Dat betekent dat als u niet nummer één op de pagina bent, u net een derde van het potentiële verkeer hebt gemist. Wat nog verbazingwekkender is, is dat 75% mensen niet eens op de tweede pagina van de zoekresultaten klikken.

De reden waarom andere websites hoger scoren op Google, is omdat ze zich bewust inspannen om hun SEO te verbeteren. Gelukkig is het niet te laat om aan de slag te gaan. Er zijn bepaalde dingen die u kunt doen om uw kansen op een hogere positie in Google te vergroten.

Wij hebben de 15 beste manieren om uw SEO ranking te verbeteren.

1. Content kwaliteit is de nummer 1 van SEO

 

De basisreden achter zoeken op Google is de nauwkeurigheid en het kwaliteitsresultaat dat Google geeft.

Maar hoe geeft de Google-zoekmachine zo’n nauwkeurig resultaat?

Wanneer de gebruiker een zoekopdracht in de Google Zoekbalk invoert gaat de Google crawler gaat op zoek naar het beste resultaat dat het kan bieden. Google beheert zelf geen informatie. Ze zoeken naar de websites, blogs, webpagina’s met het beste relevante antwoord en beginnen die websites in de SERP op te nemen. Degene met de beste informatie staat in de top drie van SERP. Maar die top posities zijn niet gemakkelijk te krijgen.

Wat die topposities betreft, moet u onderzoek doen en inhoud schrijven die alle informatie bevat die relevant is voor die vragen en kernwoorden. In de wereld van vandaag wordt inhoud met de beste informatie beloond en degenen die niet veel hebben, krijgen ook niet veel beloning. Dus als u een website bezit, zorg er dan voor dat u inhoud schrijft die relevant is voor uw niche. Leid nooit af van uw niche, want als u dat doet, begrijpt Google misschien niet wat het doel van uw site is.

Maak inhoud die Google helpt de rol van uw website te begrijpen. En schrijf inhoud voor het meest gezochte onderwerp in uw niche. Tot slot, sluit nooit een compromis met de kwaliteit en normen. Hoe meer de inhoud klopt met waar uw pagina of post over gaat, hoe groter de kans dat u een hogere ranking krijgt. Ook belangrijk, schrijf altijd minimaal 300 woorden in een post anders telt het niet eens mee in de zoekresultaten.

Maak inhoud voor de lezers en niet voor zoekmachines


2. Merk bekendheid om de zichtbaarheid te verbeteren

 

Over het algemeen hebben website eigenaren de misvatting dat ze de beste inhoud hebben gemaakt en dat Google ze bovenaan zal plaatsen. Maar helaas is dit erg naïef om te denken.

U heeft ongetwijfeld de beste inhoud gemaakt, maar hoe begrijpt Google dat u de beste inhoud heeft?

U moet regelmatig aan merk bekendheid doen. Voor degenen die branding niet begrijpen. Het is een manier om uw website, inhoud en blogs te promoten op verschillende online platforms om meer publieks aantrekkelijkheid te krijgen. Zodra het publiek meer over uw merk begint te leren, zullen ze het met hun vrienden delen als ze zich kunnen vinden in uw inhoud. Het is van belang om op de drie grootste social media platformen uw website en merk te promoten, doe vooral ook onderzoek naar de juiste tijden om berichten te plaatsen op social media. We gaan hier nog een blog over schrijven dus als u op de hoogte wil blijven kunt u zich hieronder aanmelden op onze nieuwsbrief.

Zodra uw merk imago zich begint te op bouwen, zal Google uw aanwezigheid automatisch opmerken en resultaten geven voor de vragen die betrekking hebben op uw niche. Dus branding is de X-factor voor SEO in 2019. Maar overdrijf niet teveel want zodra Google vind dat het teveel wordt en op spammen begint te lijken, zullen ze de website of blog straffen of zelfs de-indexeren.

Branding om meer aantrekkingskracht en zichtbaarheid te krijgen.


3. Ontwikkel een mooi UI / UX design

 

Verbeterde gebruikersinterface en gebruikersbehoeften zijn ook dit jaar van belang blijven. Probeer de beste UI / UX te ontwikkelen, zodat uw website meer bezoekers kan aanspreken.

Als u deze tip negeert, negeert u enkele ernstige SEO problemen. Omdat bewezen is dat Google Analytics verschillende statistieken gebruikt om de websitekwaliteit te evalueren is een goed UI / UX ontwerp zo’n belangrijke factor.

Als uw website of blog interactief is en nuttige informatie bevat of als de website of applicatie (mobiel) gebruiksvriendelijk is, betekent dit dat kijkers langer op uw website of blog blijven en naar andere relevante pagina’s zullen zoeken. Het is vooral belangrijk om rekening te houden met mobiele weergave, zorg ervoor dat links en knoppen niet te klein zijn om op een mobiel touchscreen te gebruiken.

Dit alles zal u helpen om meer loyale bezoekers te krijgen, een verbeterd bounce percentage en een toename van het aantal paginaweergaven, enkele belangrijke analytische factoren die Google gebruikt om een ​​website te beoordelen.

Hoe beter de interface, hoe beter de reactie van de lezer


4. Mobiel indexeren is de volgende grote stap

 

Het is geen nieuws dat mobiele gebruikers de zoekmachines hebben overgenomen. Google heeft onlangs gepubliceerd dat ze meer zoekverkeer van mobiele apparaten ondervinden in vergelijking met desktopapparaten. Google heeft al aangegeven dat ze voor mobiele indexering gaan en dat ze het proces al zijn gestart. Onlangs hebben ze de functie Mobile Indexing al ingevoerd in Google Search Console, voorheen Webmaster tool genoemd.

Het is dus de hoogste tijd om zoveel mogelijk aan mobiele bezoekers te denken en specifiek daarvoor te ontwikkelen.

We raden elke website eigenaar aan om meer aandacht te besteden aan mobiele optimalisatie van uw website. Omdat mobiele telefoons in de toekomst de gouden sleutel zullen worden op het gebied van SEO. Omdat alle potentiële klanten op zoek zijn naar de informatie / services op hun mobiele apparaat. Misschien leest u dit artikel wel op uw mobiele apparaat.

De beste manieren om een ​​mobielvriendelijke website te ontwikkelen, zijn door mobielvriendelijke thema’s te gebruiken, mobiele plugins op CMS platforms te gebruiken en om te proberen een website te bouwen met WordPress, AMP (versnelde mobiele pagina’s), Bootstrap, enz. En als u geen mobielvriendelijke site heeft, probeer het dan opnieuw te ontwerpen of te optimaliseren voor eenvoudig mobiel gebruik.

Geoptimaliseerde mobiele websites zijn hier voor de lange termijn

 

5. Verbeter de websitesnelheid door een responsieve website te ontwikkelen

 

Meestal negeren we een website als deze teveel laadtijd kost. Het bounce percentage is al hoog als een website 2 seconden laad tijd heeft.

Bovendien leven we tegenwoordig in de wereld van de internetverbinding van 4G en 5G en als uw website niet in staat is om snel te laden, zelfs niet met zo’n snelle internetverbinding dan kost dat ontzettend veel bezoek.

Verwijder al die obstakels die de snelheid van uw website verlagen. Er zijn verschillende manieren, zoals het verminderen van HTTP verzoeken, het minimaliseren van de responstijd van de server, het gebruik van geoptimaliseerde afbeeldingen, asynchroon laden van CSS en JavaScript, en zo min mogelijk JavaScript in de header.

Om de websitesnelheid te verbeteren kunt u ook gebruik maken van cache software, deze zijn voor bijna alle CMS pakketten beschikbaar. Wij gebruiken regelmatig Auto Optimize voor WordPress en vervolgens gebruiken we ook Smush Image Optimization om afbeeldingen te comprimeren. Deze twee plugins dragen ontzettend veel bij aan de site snelheid.

Een responsieve website met een betere laadtijd kan de SEO flink helpen.

Verlies geen bezoek aan uw concurrentie, zorg voor een snelle website



6. Implementeer SSL-beveiliging

 

Het is een algemeen bekende factor dat als u een beveiligde website heeft, deze meer waarde zal krijgen in vergelijking met een niet beveiligde website. Zelfs Google is het ermee eens dat ze Websites met SSL-beveiliging verkiezen boven een onbeveiligde website.

Voor degenen die het SSL-certificaat en het belang ervan bij zoekmachineoptimalisatie niet begrijpen.

Secure Socket Layer (SSL) -certificaat zijn kleine gegevensbestanden die worden ingevoerd of geïnstalleerd via de webserver als voorzorgsmaatregel tegen ongewenste bedreigingen die de autoriteit van websites kunnen beschadigen. Dit SSL-certificaat biedt een voordeel op het gebied van SEO, aangezien Google heeft bevestigd dat HTTPS een belangrijke rol speelt als een rangschikkingsfactor.

Ook voor de beveiliging is dit zeer belangrijk, het zorgt ervoor dat er geen gegevens tussen uw browser en de server gestolen kunnen worden want deze zijn encrypted door het SSL certificaat.

Als u nog een website heeft zonder SSL certificaat kunt u dit bij u hosting partij aanvragen, de meeste vragen hier een bedrag voor maar laat u niet oplichten want er is een gratis certificaat van Let’s Encrypt dat eenvoudig op elke server te installeren is. Wij doen dit standaard kosteloos voor al onze klanten.

Beveilig uw website met SSL en win vertrouwen van klanten

 

7. Probeer te bloggen en video-inhoud toe te voegen

 

Bloggen is een van de grootste manieren om de rangschikking van uw website te verbeteren. Als u meer verkeer wilt genereren, moet u beginnen met bloggen. Het is een van de beste manieren om met gebruikers te communiceren.

We raden aan om te bloggen en video-inhoud te gebruiken om meer content te genereren die goed wordt opgepakt door zoekmachines. Veel website-eigenaren proberen de beste website te maken, maar vergeten de reden om deze te maken. Het belangrijkste doel van elke site is om te communiceren met de klant.

Bloggen kan zeer helpen als het gaat om het aantrekken van meer klanten. Hoe meer blogs van hoge kwaliteit u schrijft, hoe groter de kans dat de gebruiker op uw website blijft en natuurlijk terugkomt. Bloggen is de meest aanbevolen SEO tip. Geef altijd informatie die waardevol is voor klanten en schrijf inhoud die relevant is voor uw niche.

Een andere goede manier om bezoekers te betrekken, zijn kwaliteitsvideo’s. Veel mensen kijken liever een video dan dat ze een hele pagina moeten aflezen.

Dus geloof ons, video’s zijn de beste communicatiemiddelen tussen uw product en uw doelgroep. Sommige enquêtes suggereren dat kijkers meer geïnteresseerd zijn om informatie uit video’s te halen dan te lezen.

Hoe meer content je creëert, hoe meer je opvalt

 

8. Social Shares en linkbuilding om SEO te verbeteren

 

Social Media heeft geen introductie nodig. We hebben allemaal gezien hoe groot de impact ervan is op de ranglijst.

Google vertrouwt websites met hoge Social Media Shares beter dan die met geen shares. En het is een bewezen feit dat Google het gebruikt als een belangrijke factor als het gaat om rangorde. Als inhoud op uw website populair is op sociale media, is het mogelijk dat Google die pagina veel sneller indexeert in vergelijking met andere pagina’s.

Linkbuilding is ook geen nieuwe techniek op het gebied van SEO-strategieën. Maar vanwege het misbruik van Link Building, heeft het zijn impact verloren in Search Ranking. Hoewel Google natuurlijke linkbuilding ondersteunt is het volgens SEO-experts een verouderde techniek om een ​​hogere Google ranking te krijgen.

Maar toch kan het geen kwaad om een beetje Link Building te doen omdat Google dan wel uw niche beter kan begrijpen. We raden aan om Link Building te doen, maar volg voorzorgsmaatregelen, want deze kunnen zelfs averechts werken. Onze ervaring is dat als u op een natuurlijke manier links bouwt en links krijgt van grote bekende sites, u uiteraard een hogere ranking krijgt.

Maak inhoud die het publiek graag deelt

 

9. Structured Data voor Rich Snippets

 

Sommige informatie die nuttig is voor een mens, lijkt misschien zinloos voor webcrawlers. In dergelijke omstandigheden helpt gestructureerde gegevens de crawler niet alleen de inhoud, maar ook het doel ervan te begrijpen. Gestructureerde gegevens worden direct aan de HTML toegevoegd, zodat de crawler de inhoud van webpagina’s gemakkelijk kan ontcijferen.

Hier zullen we uitleggen hoe gestructureerde gegevens een belangrijke tip is voor  uw SEO.

Wanneer u naar informatie zoekt in Google, zoekt de Google-crawler naar de best relevante inhoud tegen de gevraagde zoekopdracht. Bovenaan het zoekresultaat heeft u misschien een vak met de titel en wat meer informatie opgemerkt. Die vakken worden rich snippets genoemd.

Gestructureerde gegevens helpen Google om te bepalen of uw inhoud daar bovenin kan komen. Als u een webpagina bouwt in de vorm van gestructureerde gegevens, bestaat de kans dat u een hogere rang krijgt.

Over het algemeen wordt gekeken of die website die het rich snippet vak krijgt meer verkeer heeft in vergelijking met sites die op de eerste of tweede plaats staan.

Gebruik dus altijd gestructureerde gegevens waarvoor u hulp kunt krijgen van schema.org of de Gestructureerde gegevensopmaakhulp van Google om op die manier uitgelicht te worden. Voor WordPress zijn er vele plugins en thema’s die dit automatisch kunnen toevoegen aan uw pagina’s en berichten.

Voeg altijd Rich Snippets toe om meer bezoek te krijgen

 

10. Gebruik Voice Search-optimalisatie

 

In 2018 hebben we gezien dat spraakherkenning en gesproken zoekopdrachten een integraal onderdeel worden van het dagelijkse gebruik.

De huidige markt bevat verschillende apparaten zoals Google Assistant, Siri, Alexa, Cortana, enz. Die nu de manier veranderen waarop we dingen zoeken. Met verschillende technologische ontwikkelingen wordt Voice Search het volgende grote ding op het gebied van zoekmachines.

We hebben al gezien dat Google AI heeft geïntegreerd in hun zoekmachineoptimalisatie. Met behulp van RankBrain-technologie geven ze nu de meest nauwkeurige resultaten dan ooit tevoren. Maar zodra ze Google Assistent op de mobiele apparaten hebben geïntroduceerd, is er een verschuiving van verkeer naar gesproken zoekopdrachten. Misschien houdt Voice Search vandaag niet veel van het verkeer vast, maar in de toekomst zullen ze zeker de belangrijkste rol spelen in SEO.

Als u zich vandaag op die vorderingen voorbereidt, zal dit een grote boost zijn voor uw SEO.

Hier een aantal trucs over hoe u uw website kunt voorbereiden voor gesproken zoekopdrachten.
Gebruik lange sleutelzinnen. Omdat de korte zoekwoorden van vandaag niet meer dezelfde impact hebben zoals vroeger. Doe goed onderzoek en maak een lijst met sleutelzinnen die mensen gebruiken tijdens het zoeken. Gebruik sleutelzinnen die het publiek vaak gebruikt om informatie op te vragen. Gebruik die Long Trail Key zinnen en verwerk het in de inhoud voor het beste resultaat.

Voice Command wordt de toekomst van elk apparaat.




 

11. Gebruik categorieën en tags om inhoud te organiseren

 

Categorieën en tags helpen u bij het sorteren van uw inhoud, niet alleen voor uzelf, maar ook voor de lezers en zoekmachines.

Het probleem is dat veel WordPress beginners ze vaak verkeerd gebruiken.

Als u uw website als een boek beschouwt, zijn categorieën de inhoudsopgave en zijn tags het indexgedeelte van het boek.

Categorieën worden gebruikt om uw inhoud te verdelen in belangrijke onderwerpen die op uw blog worden besproken. Tags zijn daarentegen de onderwerpen die in een afzonderlijke blogpost worden besproken.

Categoriseren alsof u een boek maakt

 

12. Optimaliseer oudere blogberichten en pagina’s

 

Veel beginners vergeten hun oudere blog posts en pagina’s nadat ze deze hebben gepubliceerd. In feite bent u nog niet klaar met het optimaliseren van uw blogpost voor SEO zodra deze is gepubliceerd.

Hier zijn enkele dingen die u moet doen na het publiceren van uw blogpost:

Promoot uw blogpost op al uw sociale media profielen. U kunt deze taak zelfs automatiseren met verschillende plugins die beschikbaar zijn voor de meest gebruikte CMS software.

Interne links toevoegen,  nadat u een bericht hebt gepubliceerd, kunt u teruggaan naar relevante oude artikelen en een link toevoegen naar uw nieuwe blogbericht. Dit geeft uw nieuwe artikelen een link waar gebruikers het ook gemakkelijker kunnen ontdekken.

Zoekposities bijhouden, u hebt een bericht geoptimaliseerd voor SEO, maar hoe houdt u de zoekposities bij?
Dit kan eenvoudig met Google Analytics en Google Search Console, met deze twee tools kunt u alle statistieken bekijken en uw website blijven verbeteren,

We raden aan om oude berichten regelmatig te optimaliseren, zodat u uw ranking kunt blijven verbeteren.

Oudere blog posts blijven ook relevant

 

13. Oude content vernieuwen

 

We hebben allemaal wel eens een webpagina bezocht die zijn volledige potentieel in een vorig leven heeft waargemaakt… maar nu is sommige informatie verouderd. U verlaat meteen de pagina en gaat op zoek naar iets relevanters. Als gevolg hiervan zal de ranking van die webpagina blijven dalen. Nog erger voor u als lezer, u krijgt misschien foute informatie.

Om relevant te blijven in het SEO spel, is het regelmatig updaten van inhoud cruciaal. Het bijhouden van uw content en het plannen van regelmatige updates van pagina inhoud en mediabestanden zal niet alleen het verschil maken voor uw zoekmachine positie, maar ook voor uw bezoekers.

Zorg dat uw informatie klopt

 

14. Niet bestaande of onveilige koppelingen en spelfouten

 

Gebroken links en spelfouten op uw website kunnen uw websiteverkeer, merk reputatie en uw SEO ranking schaden.

Gelukkig zit er tegenwoordig in de meeste software al automatisch een spelling checker maar dan moet u deze ook wel gebruiken. Er is niets zo onprofessioneel als spelfouten!
Het is ook belangrijk om regelmatig te kijken of alle interne en externe links nog werken, dit kan ook via verschillende plugins geautomatiseerd worden.

Niemand hod van spelingfouten tog?

 

15. Vervelende 404 pagina’s en errors

 

We zijn allemaal de beruchte 404-pagina tegengekomen. Dit gebeurt wanneer een gevraagde pagina niet kan worden gevonden, wat slecht is voor de gebruiker en uw website ranking. Wanneer een gebruiker een 404-pagina tegenkomt zal deze onmiddellijk verder gaan zoeken in Google, heel vervelend en ook schadelijk voor uw SEO ranking. Het beste is om ervoor te zorgen dat u een speciale 404 pagina maakt met relevante links wat er misschien voor zorgt dat bezoekers niet meteen verdwijnen maar toch nog door klikken.

Conclusie

 

Er zijn veel andere factoren die zelfs de SEO-trend van 2019 kunnen beïnvloeden. Maar dit zijn de belangrijkste die we hebben vermeld in de Beste SEO Tips 2019.

Dan nu nog een paar kleine tips
Domeinnamen zijn ook belangrijk, dus probeer te voorkomen dat u van het ene domein naar het andere overschakelt, omdat dit een slechte indruk kan geven bij Google in geloofwaardigheid.

Mensen denken vaak dat SEO niet zo effectief is als vroeger. Maar het is gedeeltelijk waar. Ethische en organische SEO is effectief. Kies dus alleen voor white hat SEO als u langetermijndoelen plant.

SEO blijft zelfs nu de meest effectieve tool om uw business te verbeteren. B2C of B2B krijgen beide meer voordelen van de SEO-service dan van andere traditionele manieren. Omdat verschillende statistieken laten zien dat SEO meer conversieratio’s geeft dan uitgaande lead of cold calling.

Hopelijk helpen deze belangrijke SEO-tips u in het jaar 2019 tijdens het uitvoeren van zoekmachineoptimalisatie. Als u deze SEO-tips volgt, is de kans groot dat uw website een hogere positie krijgt op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang de beste tips in je mailbox

Meer Tips

Geef je bedrijf een boost!

Neem contact op voor meer informatie

  • Omgeving Haarlem / Amsterdam
  • Email: contact@sbwebdesign.nl
  • KVK: 71893318
2018 - 2019 © sbwebdesign.nl
small_c_popup.png

Neem vrijblijvend contact op

Wij horen graag wat we voor u kunnen betekenen